Infiniti X985

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Infiniti X985 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Roland1410 10-01-2012
Geschreven voor: Infiniti X985

Wij hebben deze crosstrainer 3 jaar geleden bij Helisports.nl gekocht. De eerste 2 jaar hebben we hem amper gebruikt. Het afgelopen jaar hebben we deze crosstrainer met 2 personen 3 tot 4 keer per week een uur per keer gebruikt op een normaal niveau. Na een jaar intensiever gebruik komen er verschillende gebreken naar voren. De as van het vliegwiel zit los en maakt een bonkend geluid bij iedere draai. Een zijkant (wielcover) van het vliegwiel zit helemaal los en klappert bij iedere draai. Blijkt dat de kunststof bevestigingen waarmee de schroeven aan het cover (deksel) vastzitten zijn overgebroken. Deksel zit dus helemaal los op het metalen frame van het wiel. Bij de stangen voor komen ook continue vervelende geluidjes tijdens het gebruik. Dit is allemaal zeer irriterend en maakt het gebruik van deze crosstrainer tot een onaangename bezigheid. De duurzaamheid waarmee deze crosstrainer wordt geprezen is dus van zeer korte duur. Voor een aanschafsprijs 3 jaar geleden van 550€ blijkt het dus een enorme miskoop te zijn. Erg slechte kwaliteit dus. Helisports geeft aan dat de garantie van 3 jaar verlopen is en dat we nu voorrijkosten van 65€, plus 12,50€ per kwartier werkloon en de onderdelen die gemaakt moeten worden zelf moeten betalen. Ondanks aangeven dat we nooit eerder gebruik hebben gemaakt van enige garantie in de afgelopen 3 jaar. Ik vind dit een zeer slechte service van helisports en zal dus ook geen zaken meer met dit bedrijf doen. Is geen echte aanrader dus. Wees gewaarschuwd. Deze infinity x895 is ondanks zijn hoge prijs een pruts apparaat. Een echte prul.

Minouche 04-03-2011
Geschreven voor: Infiniti X985

We gebruiken deze crosstrainer bijna iedere avond,2 personen, en het is een fantastisch apparaat. Na een aantal keer trainen moesten we wel even de bouten aandraaien, door de krachten trillen deze een beetje los, maar lijkt ons niet meer dan normaal. We zijn er heel erg tevreden over en blij dat we deze weloverwogen keuze gemaakt hebben. V.w.b. duurzaamheid kunnen we nog niets over zeggen, het is wel een stevig apparaat.Overigens hebben wij geen draaiknop maar toetsen.Met een draadloos koptelefoon op met goede muziek dan kun je niet meer stoppen met trainen....

hayoschreijer 28-11-2010
Geschreven voor: Infiniti X985

We hebben de Infiniti X985 al bijna 3 jaar, en met veel plezier. Stiller dan de meeste crosstrainers. En ziet er mooi en degelijk uit (staat bij ons in de slaapkamer). Loopwerk is prima.
Gekocht bij Helisports en dat leverde ons recent een "warme douche"-moment: omdat ik de verkeerde voeding op het apparaat heb aangesloten is de bedieningscomputer stuk gegaan (rook kwam eruit). Na contact met Helisports kregen we een nieuwe computer opgestuurd. Gratis. Dat is nog eens service, zeker omdat we het apparaat inmiddels al 3 jaar in bezit hebben. Dus: goed apparaat en prettige leverancier.

AdG13 01-12-2009
Geschreven voor: Infiniti X985

Echt een superapparaat. Heb heel lang getwijfeld of ik er één thuis zou kopen of toch naar de sportschool zou gaan.

Heb hem nu drie weken in bezit en bijna dagelijks in gebruik. Kan niet anders zeggen dan top.

Hij loopt super soepel, is bijna geruisloos en is zeer overzichtelijk.

Eigenlijk geen kritiekpunten, alleen dan dat het tellen van calorieen bij 999 weer naar 1 gaat tijdens een training. Toch teleurstellend om niet die 1000 te zien staan.

Ik heb de duurzaamheid een 9 gegeven omdat je op heel veel onderdelen levenslange garantie hebt

Robbysan 27-05-2008
Geschreven voor: Infiniti X985

Ik heb sins kort de Infiniti X985 aangeschaft en ik moet zeggen ziet er degelijk uit en is door de internetwinkel correct geleverd. Het in elkaar zetten was een fluitje van een cent ca. 30 min. Al en beetje getest maar nog niet genoeg om een juiste beoordeling te geven.

cor van doorn 07-02-2012

Een goedenavond.
ik ben op zoek naar een crosstrainer, las uw review, en mijn vraag is:
bent u nog steeds tevreden over dit apparaat.
alvast dank voor uw reactie.

met vriendelijke groet

cor van doorn

Kees59 06-01-2008
Geschreven voor: Infiniti X985

Na enige maanden gebruik kun je pas een goed oordeel geven. De bediening is even wennen vanwege de vele opties. Maar hij loopt soepel en vrij geruisloos en heeft een prettige beweging. Je zet hem vrij snel inelkaar in je 1-tje maar z'n 2-en gaat het nog makkelijker. Sleutel en schroevendraaier zitten erbij. Er zitten wieltjes aan de voorkant voor het verplaatsen en de trapvlakken zijn continu te verstellen over c.a. 10 cm en het trapvlak zelf is c.a. 35 cm lang. De display is duidelijk en goed leesbaar en biedt voldoende info. De hartmeting via de handvatten gaat langzaam omhoog tot juiste waarde en duurt even. Er zit echter ook een draadloze hartslagband op batterijen bij die sneller en nauwkeuriger de hartslag meet. Het apparaat als geheel is stabiel af te stellen en maakt een solide indruk. De producent geeft levenslange garantie op frame/laswerk, magneetsysteem en lagers en 3 jaar op onderdelen en 1 jaar op werkzaamheden. Een dergelijke garantie geeft vertrouwen. De voorganger van dit model (ST-950) is als beste getest in een Canadese consumententest.